V průběhu ledna – dubna 2024 probíhal ve 3. – 5. třídách screening matematického nadání žáků pomocí testu TIM3–5 .
Naším cílem je vyhledávat nadané žáky, aby bylo možné jejich potenciál dále systematicky rozvíjet v rámci výuky matematiky, ale i ve volném čase. Ve výuce nadprůměrní a nadaní žáci pracují s doplňkovými sešity a rozvojovými materiály. V odpoledních hodinách si mohou své dovednosti prohlubovat v rámci některých volnočasových aktivit organizovaných ve škole (Klub nadaných žáků, Kroužek stavebnic a robotiky, šachy).
Co je TIM3–5?
TIM3–5 je nově vyvinutý Test pro identifikaci nadaných žáků v matematice. Jde o standardizovanou psychodiagnostickou metodu pro měření matematických schopností v pásmu středního a vyššího nadprůměru žáků 3.–5. tříd základní školy. TIM3–5 byl vytvořen odbornými pracovníky, psychology Centra rozvoje nadaných dětí Fakulty sociálních studií Masarykovy univerzity v Brně.
Metoda se v letošním roce osvědčila a rádi s ní budeme pracovat i v dalších letech.